Mistrzostwo świata

Samolot z niewysuniętym podwoziem, awaryjnie wylądował na Okęciu.

Obserwowaliśmy to pełni obaw. 260 osób na pokładzie, pełna mobilizacja służb na lotnisku. A lądowanie… jak z nut.

Można teraz porównać sobie klasę „debeściaków” z 36. spec pułku. Niedouczonych, bo uczonych przez takich samych niedouków jak oni sami, ale za to mających o sobie jak najwyższe mniemanie. Nie z własnej winy zresztą, bo karmionych przez „najwyższych”, sloganami typu „na drzwiach od stodoły…” i zwykłych, anonimowych, świetnie wyszkolonych, normalnych pilotów cywilnych.

To jest przepaść! Panowie wojskowi piloci! To jest przepaść, jesteście… „debeściaki”… we własnym sosie.

Nie sposób nie schylić czoła przed zwykłym, cywilnym, jednym z wielu „niedebeściakowych” pilotów naszych cywilnych linii lotniczych.

Świat będzie to pokazywał w mediach, bo jest się czym zachwycać, lądowali jak na ślizgawce, jak na kołach.

Szacunek Panowie piloci.

andy lighter

38 comments on “Mistrzostwo świata

  1. Astrid pisze:

    To była perfekcyjna robota, pilot lądował jak po maśle.

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15543209

    • andy lighter pisze:

      Zdecydowanie Astrid.
      Na uwagę (i absolutny szacunek) zasługuje tez perfekcja. I załogi i obsługi naziemnej. Wszystko zorganizowane jak w zegarku: szpital, straż, ewakuacja…, na szczęście (przynajmniej szpital) się nie przydało.
      Ale zasługuje na szacunek.
      PS.
      Teleekspress ukradł mi tytuł: „Mistrzostwo świata” – powinni mi zapłacić za prawa autorskie ;-)))

      Pozdrawiam cieplutko z ciepłego domku (nawet na balkonie jest cieplutko) 🙂

  2. Piotr Opolski pisze:

    Bez uwag do norki – czapki z głów !!.
    Pozdrawiam

  3. Piotr Opolski pisze:

    ……..co chochlik potrafi zrobic i zamiast „t” wstawić „r” i wyszłó nawet wesoławo choc nie z czego.
    Sorry !!!!

    • andy lighter pisze:

      Eee, tam sorry…, się martwisz. I tak kapuję, o co biega ;-
      zaksathebeściaki!
      Pozdro z ciepłego K-K 🙂

      • Piotr Opolski pisze:

        ,,,,,,,,,a propos, ktoś przeprosił się z Zagumnym !!!!!!.
        pozdro 🙂
        1. ps.
        Czy to nie fajniejszy temat ???
        2. ps.
        Czy wiesz że po starcie że stanów /0,5h/ wyszła usterka, czy wiesz dlaczego nie zawrócono ?.

        • andy lighter pisze:

          Nie wiem kto się przeprosił z Gumą. Czarna magia (chyba że chodzi Ci o nieporozumienie Guma – Ruciak, a może Guma – reprezentacja, bo wrócił, ale nie wiem. To pierwsze jest ‚załatwione – nie wchodzą sobie w drogę, ale robią swoje, a to drugie, nie mam wiedzy).

          A te pól godziny po starcie z NY, to tez ciekawe. Słyszałem i… nie wiem. Fachowcy mówią, że to musi być jakiesś przekłamanie informacyjne, bo „musialiby” – na zdrowy rozum, zawrócić.
          Hej:-)

          Zaksa.. ciekawszy, zdecydowanie. Nawet chciałem załatwić sobie akredytację, żeby pisac relacje do Interii (np.) ale… już widze te kamery na hali… polujące na „ciekawe widoki” w Polsacie Sport, więc zwątpiłem.

          Co by nie mówić…, a nawet nie pisać…
          thezaksabest!!!!!!!!!!!

          • Piotr Opolski pisze:

            ……..oczywista Pan Trener Andrea Anastasi i bierze Gumę do Japonii.
            Pozdro

  4. Zbyniek pisze:

    Andy muszę stanąć w obronie Protasiewicza i jego załogi tam była zupełnie inna sytuacja nie tylko pogodowa ale na dodatek presja która jest dziś zagadywana na wszystkie strony że jej nie było.
    Protasiewicz zrobił to co na nim wymuszono a jak się skończyło każdy widzi tylko nie wszyscy chcą widzieć jak było na prawdę.

    • andy lighter pisze:

      Wiem Zbyńku, wiem. I masz rację. Ale o to własnie chodzi, żeby piloi wyszkoleni byli tak, aby presji nie ulegać. Tajemnica poliszynela jest to, że całkiem spora grupa pilotów LOT-u, jest „pochodzenia” wojskowego. Dlaczego Zbyńku. Oprócz pieniędzy (piloci zawsze podkreślają, że to jest druga kolejnośc), chodzi właśnie o presję – ubezwłasnowolnienie i o tym piloci LOT-u, „emigranci wojskowi” mówią otwarcie.
      Zawsze broniłem Protasiuka. Tzn. zawsze, dopóki nie okazała się oczywista jego… uległosć presji.
      Wyszkolenie Zbyńku też jest nieporównywalne. LOT szkolą „poskomunistyczni” piloci. I nikomu to nie przeszkadza. W wojsku, teoretycy „szkolą” teoretyków.I efekty… widać. Gołym okiem.

  5. voo-doo pisze:

    Witaj Andy Lighter. Słusznie zauważyłeś, iż w cywilnym lotnictwie pozostali ludzie tzw. „komuny” i to całe szczęście dla pasażerów. W wojsku kolejne styropiany-solidaruchy i pisiory zrobiły „rewolucję” bez głowy i to kilka razy. Wystarczy przypomnieć „agentów wywiadu” po dwóch tygodniach szkolenia a’la Macierewicz. Niestety ludzie pokroju Kuronia czy Lipskiego już nie żyją. Giedroyć nawet nie chciał przyjechać, ażeby nie firmować politycznych głupków – maniaków typu, partia Piesków i Satrapy. Piłsudski korzystał z ludzi „carskiej ochrany” zanim spokojnie nie zbudował polskich służb. U nas poprzewracali wszystko do góry nogami, nie mając swoich ludzi z doświadczeniem. Przecież to nie tak dawno, jak „najlepsze asy” polskiego lotnictwa rozbili się CASĄ. I na ironię lecieli z narady na temat „BEZPIECZEŃSTWA LOTÓW”. Procedury to „mały pikuś” dla wszelkiego rodzaju „bonzów” wojskowych i zbieramy tego żniwo. Ktoś to już tu podniósł: A dlaczego samolot NIE ZAWRÓCIŁ, skoro krótko po starcie usterka wyszła na jaw. Tak czy owak, samo lądowanie to faktycznie MISTRZOSTWO ŚWIATA. Chylę czoła przed kunsztem i zimną krwią pilota. PODZIWIAM GO I DZIĘKUJĘ! – pozdrawiam.

    • andy lighter pisze:

      Cóż mogę dodać do Twojego komentarza Voo-Doo.
      Absolutna zgoda.
      A co do niezawrócenia, to jak wspomniałem: albo przekłamanie informacyjne, albo, co poniżej podaje Tetryk, ceowe działania, to ma sens co on pisze.
      A o Casie i powrotu z konferencji O BEZPIECZEŃSTWIE LOTÓW, pisałem wielokrotnie. Gdyby to ode mnie zależało, zamiast orderów i odszkodowań dla rodzin, zostaliby zdegradowani do stopnia szeregowca i karnie wydaleni z Armii.
      Pozdrawiam Voo-Doo 🙂

  6. voo-doo pisze:

    W tej tragicznej /choć zakończonej pomyślnie/ sytuacji, dodatkowo szczęście ma Platforma i premier. Już sobie wyobrażam ten bełkot pisiorów gdyby samolot był produkcji rosyjskiej a nie amerykańskiej /dla mnie Jankeskiej/. Byłoby na kogo zwalić „zagrożenie życia” i rosyjską „dominację”. Ale pisiorom uciekła szansa sprzed nosa. Chała ćwokom.

  7. Romskey pisze:

    Andy, a tak właściwie to do czego służą kółka w samolotach?;)

  8. pablobodek pisze:

    Wspaniała robota załogi samolotu, a szczególnie pilota, oraz służb naziemnych.
    Najwyższe uznanie !!
    Ale – rekord świata, to pobrzmiewa triumfalizmem, czy leczeniem kompleksów.
    Pamięć natychmiast przywołuje wspaniały wyczyn amerykańskiego pilota „Sully” Sullenbergera – lądowanie w NY na rzece Hudson po spotkaniu samolotu ze stadem dzikich gęsi.
    Nasz komentator tv zlokalizował zresztą to lądowanie na rzece Houston.

    • andy lighter pisze:

      Na szczęście Pablobodku nie musimy mieć kompleksów w temacie lotnictwa cywilnego.
      A porównanie z Sullenbergerem samo się nasuwa. Wyczyn na Okęciu może mniej spektakularny, ale również wielki.
      Pilot, załoga i służby naziemne, zasłużyli na najwyższe uznanie.

      Pozdrawiam Pablobodku 🙂

  9. Tetryk56 pisze:

    Hej, Andy! Dołożę się jako kolejny laik do tematu.
    Z czysto „chłopskiego rozumu” – gdyby po pół godzinie zawrócili do NY, byliby w tej samej sytuacji co na d Okęciem, przy dwóch okolicznościach pogarszających sytuację. Podstawowa to pełne zbiorniki – przed lądowaniem na brzuchu musieliby zrzucać paliwo, bo taki manewr z pełnymi zbiornikami ociera się o samobójstwo (nad Wawą też wypalali do reszty). Drugi aspekt, to prawdopodobnie dużo lepsza znajomość lotniska rodzimego niż NY, i lepsza współpraca ze służbami naziemnymi (choćby język!). Podczas samego przelotu awaria nie miała wpływu na bezpieczeństwo, lądowanie byłoby podobnie ryzykowne tu i tam.
    Ponadto mieli parę godzin lotu, żeby zastanowić się nad sposobem naprawy hydrauliki w powietrzu, co się w końcu nie udało.
    W sumie nie dziwię się, że nie zawrócili.

    • andy lighter pisze:

      O tym nie pomyślałem Tetryku.
      Możesz mieć rację, bo to miałoby sens.
      🙂

    • mbpPolka pisze:

      nareszcie rozsądny głos. Ale nie zdziwię się jeżeli w naszej rzeczywistości znajda się oskarżyciele pilotów nawet spośród tych, którzy lecieli tym lotem. Ludzie już tak maja, jedni są wdzięczni inni szukają dziury w całym.

  10. Mietek pisze:

    Jeżeli wysiadła hydraulika w samolocie,to są jeszcze inne systemy awaryjne np.elektryczny i ręczny.Czy te systemy tez nie zadziałały a jesli tak to kiedy dokonano ostatniego przeglądu technicznego samolotu.Dlaczego nie zastopowano lotów samolotu tego samego typu.Może to usterka fabryczna lub serwisowa.A może zasstosowano w serwisie części zamienne z Tajlandii – bo tańsze ???Tak czy owak PILOT I ZAŁOGA SUPER KLASA a dyrekcja PLL LOT do d…y

    • Piotr Opolski pisze:

      Mieciu – rąbnąłeś kulą w plot. Sa procedury i przepisy miedzynarodowe a ich nieprzestrzeganie prowadzi do zakazu lotów na okreslone lotniska a nawet zakzy lotów do całych państw np. do Holandii. Nie ma mowy o podróbkach jak w samochodzie. Nie dlatego w Polsce nie ląduja samoloty z Kuby, Afryki czy Azji że nie ma chętnych a tylko dlatego że nie przestrzegają obowiązujących u nas tzn. w Unii Europejskiej standartów.
      Mietku a może sobie zażartowałes „Dlaczego nie zastopowano lotów samolotu tego samego typu” tzn. kilkanaście tysięcy samolotów na świecie ??!!…..
      Pozdrawiam

  11. Piotr Opolski pisze:

    Nic to, że stracony pierwszy set – ważny końcowy rezultat.
    Pozdro z wiosennego Opola.

  12. blog pisze:

    My husband and i ended up being quite thrilled Chris could finish up his preliminary research with the ideas he made through your web pages. It is now and again perplexing to just choose to be giving out helpful tips which other people have been selling. Therefore we realize we have got the website owner to appreciate for this. The main illustrations you’ve made, the straightforward blog navigation, the relationships your site make it easier to promote – it’s everything terrific, and it’s really assisting our son and the family know that the issue is thrilling, which is certainly quite indispensable. Thanks for all the pieces!

  13. Hi, Neat post. There’s a problem with your site in internet explorer, would check this… IE still is the market leader and a huge portion of people will miss your great writing due to this problem.

  14. Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is fantastic blog. An excellent read. I’ll definitely be back.

  15. bloog pisze:

    Excellent post. I was checking constantly this blog and I am impressed! Very helpful info specifically the last part 🙂 I care for such information much. I was looking for this particular info for a very long time. Thank you and best of luck.

  16. I simply had to say thanks all over again. I do not know the things that I would have handled without these creative concepts documented by you directly on my topic. It became a depressing case for me personally, but taking note of a new well-written manner you treated that forced me to leap with contentment. I’m thankful for the assistance as well as trust you really know what a great job you have been getting into educating the mediocre ones all through your webpage. I’m certain you haven’t come across all of us.

  17. pressel page pisze:

    Hello there, I found your blog via Google while searching for a related topic, your site came up, it looks great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

  18. I as well as my friends have been looking at the good procedures from the website and then then developed a terrible suspicion
    I never thanked you for those tips. All the women ended up totally excited
    to read all of them and have without a doubt been enjoying these
    things. Appreciation for really being quite accommodating and for finding this sort of
    perfect information most people are really eager to understand about.
    Our sincere regret for not expressing appreciation to earlier.

Możliwość komentowania jest wyłączona.